39-letni mieszkaniec powiatu stalowowolskiego stracił ponad 100 tys. złotych. Mężczyzna chciał pomnożyć swoje oszczędności, a padł ofiarą internetowych oszustów.
W ubiegłym tygodniu do stalowowolskiej jednostki zgłosił się 39-letni mieszkaniec powiatu stalowowolskiego, który poinformował, że został oszukany na kwotę ponad 100 tys. złotych, podczas inwestycji na platformie internetowej.

Jak podał zgłaszający, w maju br., za pośrednictwem komunikatora internetowego skontaktowała się z nim osoba, która zaproponowała inwestycje na jednej z platform internetowych. Mężczyzna zaciekawiony złożoną ofertą postanowił zainwestować pieniądze, tym bardziej że zdarzyło mu się w przeszłości korzystać z tego typu platform. Na początku przelał kwotę 1 tys. dolarów, która bardzo szybko wygenerowała duży zysk. Kiedy chciał wypłacić zgromadzone pieniądze, okazało się, że jego konto jest zamrożone, i aby je odmrozić musi dokonać kolejnych przelewów. Łącznie na platformę inwestycyjną przelał około 10 tys. złotych. Już wówczas mężczyzna podejrzewał, że mógł paść ofiarą oszustów, ale nigdzie tego nie zgłosił.

Końcem czerwca ze zgłaszającym skontaktowała się rzekoma firma windykacyjna, której rozmówca zaoferował mu pomoc w odzyskaniu zamrożonych na giełdzie pieniędzy. Dla uwiarygodnienia swojej oferty zaproponowano mu podpisanie stosownej umowy. Po podpisaniu elektronicznie dokumentów mężczyzna otrzymywał różnego rodzaju faktury do zapłaty m.in. za przewalutowanie zamrożonych pieniędzy, obrót finansowy, czy ubezpieczenie. Łącznie przelał na zagraniczne konta pieniądze w wysokości ok. 100 tys. złotych. Za każdym razem był informowany przez swojego rozmówcę, że wszystko jest na dobrej drodze i wkrótce odzyska swoje pieniądze.

Początkiem sierpnia utwierdził się w przekonaniu, że padł ofiarą oszustów, a na zgłoszenie sprawy zdecydował się dopiero po czasie.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.