1 stycznia weszły w życie unijne przepisy nakazujące informowanie klientów, jaka była najniższa cena danego towaru w ostatnich 30 dniach przed obniżką. Na półkach sklepowych pojawiły się cenówki z trzema cenami.
Sieci handlowe dostosowują się do unijnych przepisów, jakie weszły w życie od 1 stycznia 2023 roku. Ich zadaniem jest ukrócenie fikcyjnych promocji i obniżek cen. Sprzedawcy mają obowiązek informowania klienta, jaka była najniższa cena danego towaru w ostatnich 30 dniach przed obniżką.

Dla klientów oznacza to, że na cenówkach powinny znaleźć trzy ceny danego towaru.

- Każdy przedsiębiorca, który ogłasza promocję lub wyprzedaż, będzie musiał podawać oprócz aktualnej ceny - także najniższą z 30 dni poprzedzających obniżkę. W przypadku produktów szybko psujących się, z krótką datą przydatności do spożycia - sprzedawca ma uwidaczniać aktualną cenę i tę sprzed pierwszego zastosowania obniżki, natomiast w przypadku produktów będących w ofercie przedsiębiorcy krócej niż 30 dni - najniższą cenę od rozpoczęcia sprzedaży do wprowadzenia obniżki. Nie ma takiego obowiązku, jeśli przedsiębiorca zwyczajnie obniża cenę regularną, bez ogłaszania promocji lub wyprzedaży - informuje UOKiK.

Nowe zasady dotyczą nie tylko sklepów stacjonarnych, ale też internetowych. Sieci handlowe wprowadziły również zmiany w swoich gazetkach promocyjnych podając przy produktach trzy ceny, co wprowadziło niemałe zamieszanie wśród klientów poszukujących aktualnych promocji.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.