LPP Logistics uruchomiło nowe Fulfillment Center w Jasionce k. Rzeszowa. Nowa inwestycja zwiększy wydajność logistyczną spółki, wspierając dystrybucję przesyłek e-commerce zarówno krajowych, jak i na rynkach zagranicznych.
Nowy magazyn na Podkarpaciu o powierzchni 69 tys. mkw. dołączył do zarządzanej przez LPP Logistics sieci dystrybucji, obejmującej wraz z obiektem w Jasionce już osiem lokalizacji o łącznej powierzchni ponad 450 tys. mkw. Wśród nich znajdują się centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim, Brześciu Kujawskim i Gdańsku oraz pięć magazynów do obsługi sprzedaży online w Polsce i za granicą. Dla obsługiwanej przez LPP Logistics gdańskiej spółki odzieżowej nowy obiekt to ważny krok w kierunku usprawnienia dystrybucji zamówień e-commerce zarówno krajowych, jak i tych realizowanych dla klientów z Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Ukrainy oraz krajów bałtyckich.

- Z perspektywy nowej spółki logistycznej, uruchomienie Fulfillment Center w Jasionce k. Rzeszowa to ważny moment w rozwoju i zwiększaniu naszych mocy operacyjnych. Cieszymy się, że pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej obiekt został oddany do użytku zgodnie z założonym harmonogramem i jest w pełni dostosowany do naszych potrzeb. Dzięki zaangażowaniu naszych partnerów i naszego zespołu, po wielu miesiącach wytężonej pracy, konsultacjach i tworzeniu optymalnych rozwiązań możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces - podkreśla Kamil Kawałek, manager ds. rozwoju sieci logistycznej LPP Logistics.

Nowatorskim rozwiązaniem, na które LPP Logistics postawiło w FC Podkarpacie, jest zaawansowana technologia wspierająca operacje wysyłki paczek do klienta. Zastosowana technologia aż 7 zintegrowanych, automatycznych linii taśmociągów stanowisk pakujących z sorterem wysyłkowym ma nie tylko wpływ na sprawną realizację zamówień, ale także wygodę ich obsługi. W nowo uruchomionym magazynie zdecydowano się na zastosowanie rozwiązania sortującego jakie spotkać można w dużych sortowniach kurierskich. Sorter wysyłkowy typu cross-belt pozwoli transportować i rozsortowywać paczki na poszczególne regiony, kraje czy firmy kurierskie z prędkością ponad 5 tys. paczek na godzinę. Wysokiej jakości systemy wizyjne pozwalają z kolei na bardzo wysoką dokładność operacji sortowania paczek przemieszczających się na linii z prędkością aż 1,6 m/s.


- Nowa inwestycja pozwoli nam jeszcze sprawniej realizować obsługę zamówień internetowych. Zlokalizowane na południu Polski FC jest dla nas doskonałym tzw. centrum grawitacji dla obsługi rosnących wolumenów zamówień online zarówno w Polsce, jak i w krajach sąsiednich. Obiekt na Podkarpaciu to największy jak dotąd magazyn typu Fulfillment Center w naszej sieci, który zapewniając jednoczesne magazynowanie do 7 mln sztuk produktów, pozwoli na zaprezentowanie naszym klientom bardzo szerokiej oferty asortymentowej w sklepach online. W obiekcie wdrożyliśmy nowe rozwiązania z obszaru automatyki, gwarantujące szybkość procesu wysyłki i płynność obsługi zamówień e-commerce. Wpływa to na usprawnienie operacji magazynowych, a także skrócenie czasu dostaw, jak również zwiększać będzie efektywność naszej codziennej współpracy z kurierami. Finalnie przekłada się to na wygodne zakupy i zadowolenie klientów, których jesteśmy w stanie sprawnie obsłużyć nawet w okresach największych peak-ów jak choćby Black Friday, czy wyprzedaże sezonowe i świąteczne - zapewnia Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.

Inwestycja o łącznej powierzchni 69 tys. mkw. została otoczona łąkami kwietnymi oraz nasadzeniami drzew i krzewów, a przestrzenie magazynowe w 30 proc. posiadają dostęp światła naturalnego. W budynku zastosowano też specjalistyczne systemy pozwalające na obniżenie zużycia wody w obiekcie o min. 65 proc. Wybór lokalizacji i zastosowane rozwiązania pozwalają nie tylko na ograniczenie oddziaływania obiektu na otoczenie, w tym dodatkową redukcję emisji CO2. Już na etapie tworzenia projektu uwzględniono wpływ na samopoczucie i zdrowie jego użytkowników. Instalacje oświetleniowe, grzewcze, klimatyzacyjne i wentylacyjne zostały zoptymalizowane w taki sposób, by zapewnić komfort pracownikom. Również z tą myślą na terenie obiektu wprowadzono szereg udogodnień, w tym doprowadzono bezpośrednio do magazynu dwie linie autobusowe.

Grupa LPP, podobnie jak w przypadku pozostałych lokalizacji obiektów magazynowych, od początku roku wdrożyła we współpracy z Gminą Trzebownisko lokalny program wsparcia społecznego polegający na organizacji wspólnych inicjatyw na rzecz jej najmłodszych mieszkańców. Wraz z lokalnymi władzami grupa wspiera szkolnictwo, fundując wyprawki dla pierwszoklasistów, stypendia dla najzdolniejszych uczniów oraz organizując dodatkowe zajęcia z języka angielskiego.

Spółka LPP Logistics w ramach nowej inwestycji planuje także prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej. Koncepcja ta zakłada tworzenie przez specjalistów z zakresu logistyki oraz informatyki predykcji wolumenowych, prowadzenie badań, opracowanie i zarządzanie zaawansowanymi systemami wspieranymi przez robotykę, które ułatwić mają mierzenie się z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą strategia sprzedaży omnichannelowej.

Inwestycję zrealizowało Panattoni - lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie. Deweloper dostarczył już dla LPP w Polsce obiekty o łącznej powierzchni 170 000 mkw.

- Dwa centra fulfillmentowe otwarte w ciągu 4 miesięcy to poważne wsparcie dla naszego partnera biznesowego - Grupy LPP. To fantastyczne uczucie mieć tak wyraźny udział w rozwoju polskiej marki. Po raz kolejny w czasach pełnych wyzwań udowodniliśmy, że jesteśmy gwarantem stabilności, dostarczając strategiczny, zaawansowany technologicznie obiekt o bardzo dużej powierzchni, idealnie dopasowany do oczekiwań klienta. Otwarcie fulfillment center to także doskonała wiadomość dla Rzeszowa i całego Podkarpacia. Międzynarodowy zasięg inwestycji potwierdza ogromny potencjał tej lokalizacji, który w przyszłości przyciągnie kolejnych operatorów - mówi Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.