49-latek uwierzył, że przez telefon rozmawia z pracownikiem banku i podając mu kody BLIK - został oszukany.
We wtorek brzozowscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą "na BLIK-a". Mieszkaniec powiatu brzozowskiego zgłosił, że zadzwonił do niego mężczyzna podszywający się za pracownika banku informując go, że na jego koncie bankowym zaistniała podejrzana operacja.

Oszust kazał zalogować się na aplikację bankową w telefonie i sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Następne kroki 49-latek wykonywał na aplikacji banku. W końcowym etapie 49-latek użył kodów BLIK. W ten sposób oszust doprowadził zgłaszającego do utraty pieniędzy w kwocie blisko 18 tysięcy złotych.

Pracownice poczty w Kolbuszowej udaremniły oszustwo
W tym przypadku oszust wykorzystał metodę tzw. spoofingu. Spoofing telefoniczny to nic innego jak oszustwo polegające na podszywaniu się sprawcy pod inne numery, by móc udawać inną osobę lub instytucję.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.