Po raz kolejny kolbuszowscy policjanci przyjęli zawiadomienia od osób oszukanych podczas transakcji internetowych. Funkcjonariusze przypominają, że transakcja za pośrednictwem Internetu, może być próbą oszustwa.
W środę (18 stycznia) do kolbuszowskiej jednostki zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego. Kobieta powiadomiła, że na jednej z popularnych platform internetowych, wystawiła do sprzedaży urządzenie do scrapbookingu. Niedługo potem kobieta otrzymała wiadomość od zainteresowanej zakupem osoby wraz z linkiem do potwierdzenia płatności. Po otwarciu linku, w przeglądarce otworzyła się strona, na której sprzedająca wybrała swój bank i dane karty płatniczej.
Kiedy następnego dnia kobieta chciała się zalogować do swojej płatności elektronicznej, okazało się to niemożliwe. Zadzwoniła na infolinię swojego banku, gdzie dowiedziała się, że poprzedniego dnia z jej konta wykonano trzy przelewy na łączną kwotę ponad 1700 złotych. Dodatkowo pracownik banku powiadomił ją, że kilka godzin wcześniej z jej rachunku usiłowano wypłacić pieniądze z jednego z bankomatów w Warszawie. Pokrzywdzona zgłosiła sprawę na Policję.
Natomiast blisko 3 tys. złotych straciła inna mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która kilka dni temu wystawiła do sprzedaży ekspres do kawy. Na jej ogłoszenie odpowiedziała zainteresowana zakupem osoba, która w korespondencji podała link do firmy kurierskiej, która miała odebrać i dostarczyć przesyłkę. Po otwarciu linka pojawił się błąd, ale następnego dnia sprzedająca ponownie otrzymała wiadomość z linkiem i prośbą o uzupełnienie danych.
Kobieta uzupełniła informacje dotyczące danych personalnych i adresu. Z relacji zgłaszającej wynikało, że nie podawała danych dotyczących bankowości elektronicznej. Pomimo tego, zaraz po otwarciu linka, otrzymała na swój telefon informację o wykonaniu przelewu w wysokości blisko 3000 złotych na obcy rachunek. Kobieta zablokowała swoje konto i złożyła zawiadomienie o przestępstwie.
Komentarze
Dodaj komentarz